Zabawy na Halloween

Halloween nie musi być wyłącznie straszne, może być też... rozwijające! Poniżej prezentuję kilka scenariuszy gier, mogących urozmaicić zajęcia związane ze "świętm upiorów". Koncepcje zabaw można wykorzystać zarówno poczas lekcji języków obcych jak i w trakcie imprez organizowanych z okazji Halloween.

I. Gracze losują obrazki związane z Halloween (obrazki do pobrania tutaj). Następnie mają za zadanie opisać przedmioty znajdujące się na obrazkach, nie zdradzając grupie ich konkretnych nazw.  Grę można utrudnić, np. poprzez używanie samych rzeczowników lub posiłkowanie się tylko gestami.

II. Do tej gry potrzebujemy pustych pudełek po chusteczkach higienicznych lub innych o podobnych cechach tj. takich, do których można włożyć rękę bez mozliwości zobaczenia co jest w środku. Wewnątrz umieszczamy wyciśnięta pastę do zębów (mózg zombi), winogrona (oczy Cyklopa), suszone śliwki lub morele (uszy Frankensteina), czyścik do rur (nogi tarantuli), pokrojone w słupki marchewki owinięte w gazę (palce mumii). Każdy gracz wkłada rękę do pudełka i opisuje jakie to uczucie, trzymać w ręku taki przedmiot.

III. Gromadzimy zdjęcia dzieci w kostiumach i układamy jedno na drugim, w stosik. Następnie każdy gracz wyciąga jedno zdjęcie i nie pokazuje go grupie. Gracz opisuje, jakie 'atrybuty' ma osoba z jego zdjęcia, np. ma papugę, drewniana nogę, opaskę na oku. Grupa odgaduje postać, za jaką było przebrane dziecko na zdjęciu.

IV. Prosimy graczy, aby umieścili na kartach do bingo przedmioty, które kojarzą im się z Halloween (mogą pisać lub rysować obrazki). Następnie prowadzący wymienia wymyślone przez siebie przedmioty związane z tym świętem. Gracze szukają ich na swoich kartkach. Pierwsza osoba, która odnajdzie na swojej kartce i skreśli pięć przedmiotów wymienionych przez prowadzącego wygrywa.

V. Gramy w szarady, czyli pokazujemy wyłącznie za pomocą gestów (mowy ciała) wylosowane hasło. Uwaga: nie wolno się odzywać!

Propozycje haseł do odgadnięcia:

Chodzić jak Frankenstein

Drakula pije krew

Wiedźma lata na miotle

Dzieci zbierają cukierki mówiąc 'cukierek albo psikus'

Uciekanie przed potworem

Mumia wstaje z grobu

VI. Gracze zostają podzieleni na grupy liczące 4-5 osób. Każda grupa losuje sytuację, w której się znajduje np. goni was Frankenstein, Dracula zaprasza was na randkę, pająk kradnie wam kanapkę, etc. Gracze powinni opowiedzieć, co zrobiliby w takiej sytuacji.

Można też zachęcić grających, żeby wcielili się w postacie takie jak Mumia, Dracula, Syrenka Arielka i wyobrazili sobie, co one mogłyby zrobić w danej sytuacji.

VII. Przygotowujemy dwa rodzaje kart z opowieściami na Halloween.

Pierwsza kategoria to początki opowieści, czyli:

Dawno, dawno temu w zamku na skale mieszkał smutny rycerz....

Daleko, daleko stąd stał pałac bez okien...''

Wiele lat temu na bagnach znaleziono dłoń bez palców...

Pewnego dnia młoda księżniczka zgubiła się w lesie...

Druga kategoria to połączenia między opowieściami, czyli:

„...wtedy nagle...”

„...podczas tego spotkania...”

„...tamtego dnia wszystko się zmieniło... „

„...nagle usłyszano krzyki...”

Grający siadają w kręgu, gasimy światło i zapalamy latarkę. Gracze na przemian losują początki i środki historii. Opowieść zaczyna wybrany gracz, a inni mają za zadanie tak snuć opowieść, aby użyć wylosowanych przez siebie haseł. Możemy oświetlać swoje twarze, wydawać dziwne odgłosy....

VIII. Układamy na tacy/biurku przedmioty związane z Halloween (zamiast przedmiotów można tez użyć kart obrazkowych). Następnie zakrywamy je i próbujemy przypomnieć sobie wszystkie zaprezentowane przedmioty. Grę można, ustalając zasadę, że powtarzamy przedmioty we właściwej kolejności.

​​IX. Pokazujemy graczom obrazek związany z Halloween, najlepiej bardzo szczegółowy. Prosimy, aby zapamiętali na im rzeczy rozpoczynające się na konkretne litery alfabetu. Wygrywa ten, kto zapamięta i nazwie najwięcej szczegółów.



Autorka tekstu: Barbara Żorawik
Magister filologii angielskiej, nauczyciel z przygotowaniem pedagogicznym.
W swojej pracy stosuje nieszablonowe metody nauki, przekładające się na wyniki jej uczniów.

Link do profilu autorki w serwisie e-korepetycje.net >>

e-korepetycje.net

Te artykuły też mogą Ci się spodobać

Astronomia - grawitacja, orbity, zasady zachowania, paralaksa

Astronomia  może  wydawać  się  trudna,  ale  są  to  tylko  pozory. Tak naprawdę absolutną większość astronomii maturalnej można zamknąć w czterech działach - grawitacja, orbity, zasady zachowania, paralaxa.

Zakaz wjazdu aut do centrów miast - rozprawka z angielskiego

Przedstawiamy wskazówki, jak napisać rozprawkę z angielskiego na podstawie zadania z arkusza maturalnego 2018, poziom rozszerzony.

Dodaj ogłoszenie
Najpopularniejsze artykuły
10 najlepszych aplikacji do nauki języków obcych

Znajomość języka obcego jest praktycznie niezbędna w dzisiejszym świecie. W poniższym tekście przedstawimy Wam 10 aplikacji mobilnych, które umożliwiają naukę różnych języków obcych.

Jakie książki wybrać, aby dobrze przygotować się do matury z matematyki?

Jakie książki wybrać, aby dobrze przygotować się do matury z matematyki? Ciężko na to pytanie odpowiedzieć, ponieważ na rynku jest bardzo dużo pozycji. Przedstawiamy subiektywną listę od naszego korepetytora.

Matura ustna z angielskiego - przydatne zwroty

Zebraliśmy zwroty z języka angielskiego, które musisz znać przed egzaminem ustnym.

Baza testów
Marketing internetowy w edukacji
Pobierz darmowe ebooki
i zapisz się na newsletter.
e-book




Raport cen korepetycji 2023